יום רביעי, 3 באוגוסט 2016

תפסיקו לנבוח! וגם: זהירות! תמונות כלבים שהורסות את הבריאות לפנייך

כלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם אומר פתגם ידוע, עם זאת מסתבר כי ידידו הטוב ביותר של האדם אינו בהכרח ידידו הטוב ביותר של השכן. בשנים האחרונות מגיעות יותר ויותר תביעות נזיקין לפתחי בתי המשפט בגין פגיעת רעש מנביחות כלבים.

 

כלבים ברובם הם חיה ידידותית, חיה שרגילה לחיות בלהקה ומתפקידה להגן על בעליה. הכלי המרכזי שבו היא יכולה לעשות זאת הן הנביחות. נביחות של כלבים הן קצרות ובעלות עוצמה רבה וחדה. כלב שמרגיש כי הוא מאוים או שבעליו מאוימים יכול לנבוח במשך שעות. 

 

 

 

ישראל - מהצפופות בעולם

 מחוז מרכז ומחוז תל אביב הם הצפופים ביותר. העיר הצפופה בישראל, לפי נתוני הלמ"ס ל־2009, היא בני ברק עם 21 אלף איש לקמ"ר, אחריה בת ים עם כמעט 16 אלף איש לקמ"ר, גבעתיים עם 15.5 אלף איש לקמ"ר, אלעד עם 12 אלף לקמ"ר, קריית מוצקין עם 10.5 אלף איש לקמ"ר ותל אביב עם 7.5 אלף איש לקמ"ר.

אם ניקח ולו כלב אחד לדוגמא בתוך הקמ"ר הזה נגלה שיש לו כמות נכבדת מאוד של איומים ביום לנבוח עליהם. וזה רק כלב אחד.

 

 

 

מה החוק אומר?

אז לא מדובר בנושא פשוט. יש מספר חוקים ותקנות בנוגע לכלבים והם משויכים למשרדי ממשלה שונים ובין היתר: המשרד להגנת הסביבה – במשרד להגנת הסביבה ישנה מחלקה אשר מתמחה ברעש  (ראו בלוג שרשמתי בנושא). נצטט את סעיף 13 מתוך התקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש) התשנ"ג 1992, סעיף רעש בעלי חיים. "המחזיק בעלי חיים בביתו, בנכסו או בחצרו, יחזיקם במקום ובאופן שלא יגרום רעש חזק המפריע לשכנים". במקרה שהנכם חושבים כי הרעש הוא חזק ומפריע באופן חריג תוכלו לפנות למשטרה אשר תבדוק אם אכן התבצעה עבירה.

תקנות צער בעלי חיים – משרד החקלאות פרסם בשנת 2009 תקנות המגדירות במפורש כיצד להחזיק בעלי חיים כולל כלבים, כיצד לקשור אותם, מהו מרחב המחייה שלהם ועוד. 

 

 

מה אפשר לעשות?

נתחיל דווקא  במה יכול בעל הכלב לעשות. על בעל הכלב לדאוג ככל שאפשר למנוע את הטרדת השכנים על-ידי הכלב. הוא  למשל יכול לשלוח את הכלב לאילוף, הוא יכול להחזיקו רחוק מהשער בבית פרטי או בתוך הבית, ניתן לקנות בכל חנות קולר חשמלי לחינוך הכלב (אינו גרם נזק לכלב חלילה) ולהתייעץ עם מאלף

תביעה אזרחית – ניתן להגיש תביעה אזרחית כנגד בעל כלב נובח אולם יש להוכיח פגיעה וכן יש להוכיח כי מדובר במפגע של ממש, קרי שהכלב נובח באופן חריג ומטריד את מנוחת השכנים. יש להוכיח כי הנביחות של הכלב מפריעות לשכן בשגרה הקבועה שלו, כי הוא למשל לא נרדם בלילות וכדומה. שופט יכול להחליט במקרה כזה על מת פיצוי על נזקים שנגרמו (כולל עוגמת נפש)וכמו כן, על מציאת פתרון לכלב.

כלבים יכולים וצריכים להיות ידידיהם הטובים ביותר של בני האדם. חשוב לזכור שכלבים הם יצורים נושמים וחיים וכי יש להם כללי התנהגות, למידה, אופי וכדומה. יש לעזור להם להבין את החוקים וכללי ההתנהגות באילוף. כלב הוא אחריות כבדה אך משתלמת בתנאי גדילה טובים. יש לעשות מאמץ לשמור על הכלב לבל יטריד את השכנים, על מנת שלא להיגרר להליכים משפטיים מיותרים.

 

לייעוץ נוסף התקשרו ל: טל' 03-6766602

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה