יום ראשון, 3 באפריל 2016

אבדן כושר עבודה – פוליסות ביטוח בריאות פרטי



אבדן כושר עבודה הוא מושג שעולה לכותרות חדשות לבקרים. חברות ביטוח רבות מוכרות ביטוחי אבדן כושר עבודה בנפרד מביטוחי הבריאות הרגילים ומדובר בביטוח שעשוי להיות משמעותי שכן עבודה היא שגרת חיינו בה אנו מבלים את עיקר זמננו ומהווה את עמוד הנדבך המרכזי ביציבות חיינו. חלילה וחס תתרחש לנו תאונה ומגדל קלפינו ייפול, לא נוכל לשלם את המשכנתא, לא נוכל לדאוג לעתיד ילדינו וחס וחלילה נהיה תלויים בקרובינו להמשך חיינו.

אבדן כושר עבודה כשמו כן הוא, מצב שבו איבד אדם את יכולתו לעבוד ולהתפרנס בעקבות תאונה או מחלה.

עם זאת, אין מדובר בהכרח באי יכולת לעבוד כלל וכלל.  פוליסות ביטוח אבדן כושר עבודה מגדירות מספר מצבים אפשריים אשר נכללים בהגדרה ובהתאם אליהם עשויים להיות משולמים תגמולי אובדן כושר עבודה :

  · אבדן כושר עבדה מלא. אדם במצב זה אינו יכול לעבוד בשיעור של 75% ומעלה בשום עבודה המתאימה להכשרתו, ניסיונו והשכלתו. זאת בעקבות התאונה או המחלה שעבר ושינתה את מצבו. במקרה כזה הוא יקבל תגמולים מלאים כנקוב בפוליסה.
  · אבדן כושר עבודה חלקי. אדם במצב זה נפגע אך הוא יכול לעבוד בהיקף חלקי. לפי כך ובהתאם לזאת הוא יקבל תגמולים בהתאם להיקף המשרה שנקבע כי הוא יכול לעבוד.  חשוב לציין שאין בהכרח קשר בין אחוזי הנכות והיכולת לעבוד באופן חלקי. ייתכן לדוגמא, עובד בחברת היי טק שנפגע ברגל בצורה קשה בתאונה אבל אפשר וייקבע כי הוא מסוגל לחזור לעבודה במשרה חלקית לפחות וזאת בלי קשר לאחוזי הנכות אותם הוא יקבל.

כמו כן, ההגדרה של אבדן כושר עבודה תלויה בטווח ההשפעה של הפגיעה:

  · אבדן כושר עבודה לצמיתות הפגיעה היא בלתי הפיכה ולא ניתן לחזור לתפקוד שהיה לפני הפגיעה. במקרה זה התגמולים ישולמו עד גיל הפרישה הנקוב בפוליסה, בדרך כלל גיל 67 נכון לתקופה זו.
  · אבדן כושר עבודה זמניכל זמן שהמצב הרפואי או התפקודי של הנכה אינו קבוע, או כל זמן שלא הסתיים הטיפול הרפואי או השיקומי  של הנכה, יכולה חברת הביטוח לקבוע  אובדן כושר עבודה לזמן מוגבל עד שהמבוטח חוזר למצב שבו הוא יכול לעבוד.


חשוב להדגיש כי תנאי פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה עשויים להיות שונים בין פוליסה ופוליסה, הן בין חברות הביטוח השונות והן בפוליסות של אותה חברה ולכן יש לבדוק היטב את תנאי הפוליסה ואת הסייגים המפורטים בה. 
אשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה.

גיל קראוס עו"ד , מתמחה בתביעות נזקי גוף, תביעות ביטוח וביטוח לאומי //  03-6766602

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה