יום רביעי, 22 ביוני 2016

סיוט של חופשה – על תאונות ופציעות בבתי מלון

במוחנו, חופשות הן שקט, רוגע ומנוחה. עם זאת, הניסיון המשפטי מוכיח אחרת. פגיעות בבתי מלון הן דבר שכיח. במתקן כל כך גדול שמחזיק כל כך הרבה אנשים ונדרש לספק כמות עצומה של אוכל בזמן קצר ולתחזוקת ניקיון מעולה קורות הרבה מאוד טעויות. אם זאת, אין זו בעייה של לקוחותיו. חשוב לזכור שאין זה משנה מהי רמת המלון ומה מספר הכוכבים – המלון אמור לבטח את לקוחותיו ולדאוג לבטיחותם במקום, באופן סביר לפחות. אספתי מספר מקרים שכיחים שקורים במלונות בארץ ובעולם ועליהם ניתן לתבוע פיצוי:
מעידה/החלקה/נפילה
נפילות הן האחוז השכיח ביותר של תאונות ופציעות שמתרחשות בבתי מלון. על בית המלון לדאוג לתחזוקת השבילים והרצפות בכל סביבתו כך שיהיו בטוחות ממעידה והחלקה. הדוגמאות השכיחות לנפילות בבתי מלון הן כשהרצפה עברה ניקוי או הברקה, במקרה כזה יש לבדוק כי הוצב שילוט ואזהרות מתאימות ואין ההברקה נעשתה בזמן שהאזור אמור להיות מלא באנשים זמן קצר לאחר הניקיון. דוגמא שכיחה נוספת היא כשנשפך משקה או אוכל על הרצפה (בחדר האוכל למשל), על המלון לנקות בזמן סביר את המפגע. דוגמה אחרונה בעלת אחוז פגיעות גבוה היא הבריכה. הרצפה המצפה את הבריכה צריכה להיות מחומר מונע החלקה כך שתספק מעבר בטוח גם כאשר היא רטובה. 


אבטחה רשלנית
במדינת ישראל בפרט ובעולם בכלל ברגע שאורח נכנס למלון ומבצע צ'ק אין, שלומו ובטיחותו הן בידי המלון למעט מקרים שנעשים ברשלנותו. לכן, בין אם התבצע פשע פלילי במלון או נגנב חפץ של אורח על המלון במקרים מסוימים לשאת באחריות לאירוע. זאת במידה ואכן התרשל המלון באבטחת המקום. מהי אבטחה רשלנית? אם למשל אין מצלמות אבטחה שמקיפות את חניית המלון או אחת המצלמות לא עבדה ובאותו מקום נגנב רכב זה עשוי להיחשב כליקוי באבטחה. דוגמה נוספת שמוכרת במדינתנו היא חוסר בדיקת רקע מקיפה לעובד במלון ואותו עובד תקף אורחים במלון ואין זה משנה אם על רקע לאומני או פלילי.



 חרקי מיטה
סעיף זה מוכר פחות בארץ אולם מוכר היטב לתיירים בארה"ב ובמדינות אקזוטיות. בשנים האחרונות חלה התעוררות מחודשת של פשפשים במיטות בארצות הברית. המלונות צריכים לעשות כל מאמץ כדי למנוע מהם הזנה. בית מלון שקיבל תלונה על פשפשים באחת המיטות צריך לטפל בנושא במידית כיוון שהפשפשים נוטים לנשוך מטבעם ולהשאיר חבורות מגרדות באיזור הנשיכה.  


הרעלת מזון
גם זו תופעה שקורית. במטבח סיטונאי המספק אוכל למאות עד אלפי אנשים בזמן קצר ולעיתים מספר פעמים ביום יש תקלות. הרעלת מזון נגרמת בדרך כלל על ידי מזון שלא בושל כראוי, זיהום במטבח או אמצעי הכנה רשלניים כמו חוסר הגיינה (לא לשטוף ידיים כשחוזרים מהשירותים ולא לעבוד עם כפפות). הרעלת מזון יכולה להתרחש גם במלונות חמישה כוכבים. אם אתם סובלים לאחר השהות במלון או אושפזתם בעקבות סלמונלה, norovirus, E. coli, כדאי לדבר עם עו"ד J


תאונות מעלית ודרגנוע
מעליות, מעליות שקופות ואפילו דרגנועים קיימים כמעט בכל מלון. עם זאת, המעליות והדרגנועים זקוקים לתחזוקה ובדיקות בטיחות רבות. בשנת 2008, התרחשה תאונה מחרידה במיוחד במלון פאריס בעיר לאס וגאס כאשר הכבל של מעלית שנשאה באותו זמן ארבעה אנשים נפגע וגרם למעלית לרדת 15 קומות!. למרבה המזל, איש לא נפגע.


תאונות בריכה
נכלל בחלק מהתאונות שהזכרנו כבר כמו נפילה אולם ראיתי לנכון לצרף נושא זה בנפרד. בין אם מדובר בטביעה, נפילה ממיטת שיזוף לא תקנית, החלקה, פגיעה משפת הבריכה בעת קפיצה, חתך מרצפת בריכה שבורה, חתך מסולם ירידה לבריכה וכיוצ"ב. אין ספק שבריכה היא אחד הגורמים הבולטים בפציעות בבתי מלון.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה