יום רביעי, 28 בדצמבר 2016

איך מתמודדים עם פציעה של עובד ניקיון או עובד אחר אצלי בבית?

עובד משק בית הוא כל אדם המועסק בביתו הפרטי של מעסיקו בתפקידי שמירה, אחזקה וניהול משק הבית בכל אופן שמקל על בני המשפחה וכל הזכויות של מעסיק רגיל חלות גם על בעל הבית מלבד הנפקת תלוש שכר.
לאחרונה פסק בית המשפט תשלום פיצויים של למעלה מ-90,000 ₪ לעובדת ניקיון שנפגעה תוך כדי ניקיון בית המעסיקה. העובדת טיפסה על סולם שהמעסיקה השאירה לה כשהיא לבד בבית, בלי השגחה ועם סולם שהסתבר כבלתי תקין ומסוכן לשימוש. בזמן השימוש בו העובדת נפלה לרצפה מגובה של כמטר, פרקה את כתף ימין ונגרם לה שבר בצוואר ירך ימין. מומחה מטעם בית המשפט העריך את פציעתה כנכות רפואית של 15% עקב התאונה.
מקרה זה ממחיש את הסיכון שקיים בהעסקת עובדים בעבודות משק הבית.

כיצד ניתן להימנע ממקרים דומים בעתיד?
בתור התחלה הדבר הראשון שיש לעשות הוא להירשם חד פעמית, מבלי קשר למספר העובדים שמתחלפים, כמעסיקים במוסד לביטוח לאומי, לדווח ולשלם את דמי הביטוח עבור העובד ארבע פעמים במהלך השנה בתאריכים הבאים:
·         20 באפריל (עבור ינואר - מרץ).
·         20 ביולי (עבור אפריל - יוני).
·         20 באוקטובר (עבור יולי - ספטמבר).
·         20 בינואר (עבור אוקטובר – דצמבר).
תשלום זה הוא בין היתר לצורך הגנת זכויות העובד במקרה של תאונת עבודה ובמקרה של פגיעה כמו במקרה הנ"ל יכול העובד לתבוע ולקבל כספים שונים מהמוסד לביטוח לאומי. מעבר לכך התשלום מגן על מלוא זכויותיו של העובד- דמי לידה, דמי אבטלה, פנסיה, קצבת זקנה ועוד.
במקרה של החלפת עובד יש לעדכן את פרטיו האישיים ולהקפיד על דיוקם.
ומה בנוגע לביטוח דירה?
במקרה שעובד נפגע במהלך עבודתו בביתנו הפרטי, ביטוח דירה מורחב הכולל כיסוי של "חבות מעבידים" יעזור לנו מאוד במקרה של פציעה, מחלה וחלילה מוות במהלך עבודתו של העובד. במידה ודואגים לביטוח זה מבעוד מועד, במקרה של פגיעת העובד בעקבות רשלנות של המעסיק, מי שישלם את הפיצוי תהיה חברת הביטוח ולא בעל הבית. 


דאגו לעובדים שלכם, מעבר לשקט נפשי זה יכול לחסוך לכם המון כסף...

תגובה 1:

  1. הכי חשוב בסוגייה הזאת לא לשכוח את עניין הקופת גמל להשקעה אנשים שוכחים לשים בצד כסף ואז בגיל מבוגר נשארים ללא חסכונות.

    השבמחק